Pusryčių raguoliai provansiškam rytui

Duonos kepimas, traškesys, minkštumas, kvapas ir naminės duonos buvimas pintame krepšelyje ant pusryčių ar pietų stalo yra kažkas nepaprasto. Dievinu šviežias brucshettas, kai itališką duoną pakepinus ant grilio, įtrynus česnaku, apšlaksčius aliejumi ir šviežiai maltais pipirais, patieki šalia sūrio ir šviežių pomidorų. Arba kai išsikepi šviežios baguette ir valgai vėlyvus pusryčius su pižama, nerūpestingai tepdamas uogienę, kurią iš sodo gėrybių išsivirei dar prieš porą savaičių…

Nukovoti duonos kepimą man visada buvo sunku. Šiandien supratau, kad sausos mielės yra ne tas pats, kas šviežios. Todėl kitą kartą naudosiu tik pastarąsias. Kad ir kaip ten bebūtų, šįkart džiaugiausi savo provansiškais raguoliais. Kodėl provansiškais? Nes jie panašūs į prancūzišką duoną – traškia plutele, minkštu vidumi, spalva. Puikiai tinka prie puodelio rytinės kavos ar arbatos arba stiklinės pieno (nuotraukoje – sojų pienas).

Pusryčių raguoliai
Pusryčių raguoliai
  • Trukmė: 15-20 min. gaminti, 2-3 val. kildinti, 20 min. kepti
  • Porcijos: apie 15 didelių raguolių
  • Energetinė vertė: apie 160 kcal/raguolis

Ingredientai:

  • apie 5 puodelių pirmos rūšies kvietinių miltų;
  • 2 1/2 puodelių šilto (30-35 laispnių šilumos) vandens;
  • žiupsnelio druskos;
  • 7 g sausų mielių;
  • 4 v.š. grudų ar alyvuogių aliejaus;
  • 2 vid. kiaušinių trynių;
  • kelių žiupsnių aguonų;
  • kelių žiupsnių sezamo sėklų;
  • žiupsnelio cukraus;
  • + 1 kiaušinio plakinio.

Raguolių paruošimas

  1. Puodelį (tik puodelį) miltų sumaišykite su sausomis mielėmis giliame inde. Supilkite šilto vandens (1 1/2 puodelio) ir įberkite žiupsnį druskos. Išmaišykite. Masė neturi būti labai skysta. Palikite šiltoje vietoje 15-20 min. Kol masė padidės ir suburbuliuos.
  2. Įmaišykite aliejų, trynius, aguonas, dalį sezamo ir cukrų. Gerai išsukite viską. jeigu masė bus per skysta – įpilkite dar puodelį miltų. Palikite vėl pakilti kokioms 15 minučių.
  3. Na, o dabar supilkite likusį vandenį ir po truputį pilkite miltus, maišydami tešlą šaukštu ar šakute. Kai tešla taps nebe tokia lipni, rankas apibarstykite miltais ir pradėkite minkyti. Tešlą padalinkite į du gabalus ir kildinkite atskirai (kadangi jos bus tikrai nemažai). Palaukite apie valandą.
  4. Kai tešla iškils ir beveik padvigubės, galite pradėti kočioti ant miltais pabarstyti (geriausia – medinio paviršiaus. Iškočiokite 3-4 cm pločio 20-25 cm ilgio tešlos juostas ir susukite. Formuokite riestainius, dėkite juos ant miltais pabarstytos skardos ir uždenkite maistine plėvele ar virtuviniu rankšluosčiu. Kildinkite dar bent 30-40 minučių.
  5. Raguolius kepkite aukštoje 200-210 laipsnių temperatūroje, 20-30 min. priklausomai nuo orkaitės. Prieš tai nepamirškite patepti kiaušinio plakiniu ir pabarstyti sezamais. Atvėsinkite ant grotelių ir patiekite ant stalo.
[the_ad_placement id=”h2-3-desktop”][the_ad_placement id=”h2-3-mobile”]

Beje, jeigu kepsite ne garuose bandelės gali būti kietesnės, maniškės buvo minkštesnės ir drėgnos.

Tiesa, žmonės klausė kodėl garuose kepti sveikiau nei paprastai? Maiste išlieka daugybė naudingų vitaminų ir mikroelementų (čia mėsos, žuvies, daržovių atžvilgiu). O kepant duoną ir pyragus galima naudoti mažiau riebalų, nes drėgmės užteks iš garų.



Parašykite komentarą